רוצים לרכוש אופיס? יש בכך סיכון! המדריך המלא לרכישה והורדת אופיס חוקי ברשת - EXON - גיימינג ותוכנות

מעוניינים לרכוש תוכנת אופיס ונתקלתם במחירים זולים משמעותית והצעות מבלבלות? יש לכך סכנות רבות, לכן הכנו למענכם מדריך שיעזור לרכוש אופיס למחשב, לבית או לעסק בבטחה, ולוודא כי המוצר אכן מקורי ורשמי.

אז החלטתם לרכוש עבור המחשב עותק של תוכנת אופיס, בכדי להינות מכל התכונות והייתרונות של הסדרה המדהימה הזאת מבית מייקרוסופט- שתעשה לכם סדר בכל תחום אפשרי- טבלאות, מסמכים, מצגות, וסידור מידע והצגתו. הקשתם בגוגל "אופיס לרכישה" ונתקלתם במיליון אופציות.

המון אתרים מבלבלים, פערים מטורפים בין המחירים, וחבר שהמליץ לכם "תקנו באיביי בעשרים שקלים". אבל מה משותף לכולם? בכל המקומות הללו מוכרים את אותו המוצר בדיוק- "אופיס מבית מייקרוסופט".

אז לפני שנצלול למהות של רשיונות אופיס מקוריים ולא מקוריים, חשוב לנו להציג בפניכים את ההבדל המשמעותי בין גרסאות האופיס שאף אחד לא סיפר לכם.

ההבדל המשמעותי בין "רישיון חד פעמי" ו"רישיון רב פעמי"

אנחנו לא מדברים על מהדורות האופיס, אלא על גרסאותיו השונות. לכל מהדורה יש מספר גרסאות, כלומר,

לדוגמה: לאופיס 2021 פרו פלוס ישנן 2 גרסאות:

  • גרסה חד פעמית- כלומר ברגע שהפעלתם את הרישיון המוצר בבעלותכם, אך במידה ותסירו את התוכנה או תבצעו פרמוט למחשב, תאלצו לרכוש רישיון חדש. זהו מאין "ניקוב" של הרישיון לשימוש אחד בלבד. כמובן שרישיון חד פעמי מספק מקורי יישאר תמיד בבעלותכם ללא תוקף כלשהו, אך יש לקחת בחשבון כי במידה ותפרמטו את המחשב הרישיון יצטרך להיות מחודש.
  • גרסה רב פעמית- מתחברת לחשבון המייקרוסופט, כלומר הרישיון משוייך לחשבון שלכם וגם במידה ותחליפו מחשב בעתיד / תפרמטו אותו / תסירו את האופיס, כל מה שתזדקקו לעשות, זה להיכנס באמצעות חשבון מייקרוסופט שלכם, והרישיון יופעל באופן אוטומטי.

חשוב לשים לב מה הגרסה המתאימה עבורכם. כמובן שעבור רוב האוכלוסייה- מתאים הרישיון המוזל והחד פעמי, אך לעומת זאת- מי שמחליף או מבצע פירמוטים רבים למחשב, אנו ממליצים לרכוש את הגרסה הרב פעמית שמקושרת לחשבון.

מה המקור של כל הרישיונות והקודים שאינם חוקיים של Office?


אפשר לחלק את "התחום האפור של הרישיונות הדיגיטליים" לשתיים- חלקם הגדול של הרשיונות מפוברקים / גנובים, כלומר כלל אינם מקוריים, וההפעלה שלהם מתבצעת על תוכנת Office פרוצה, ומיועדים להיות מופעלים רק עליהם, מאין "הצגה" כזו, בה אתם כביכול מזינים רישיון והוא מופעל בתוכנה שעברה שינויים כדי לעקוף את מנגנות האבטחה של מייקרוסופט  וכרוכה בסיכונים שפירטנו ונפרט במהלך הכתבה. ייתכן כי חלק מהרישיונות הינם אפילו גנובים או נרכשו באמצעות כרטיסי אשראי גנובים, והם עתידים להיחסם!


חלקם השני של הרישיונות הדיגיטליים, לרוב מגיעים מחול, מעודפי רישיונות שנמכרו על ידי מייקרוסופט לחברות ולמגזר העסקי, והם אינם מאושרים כלל להימכר ללקוחות פרטיים, ולאחר שמייקרוסופט מגלה זאת, היא חוסמת את הרישיונות וגורמת לחסימת הגישה שלכם לאופיס ולמסמכים שיצרתם. רשיונות אלו כלל לא מאושרים להימכר בישראל והם נחשבים עברה על תנאי השימוש של מייקרוסופט.

 

נתקלתם במוצר במחיר זול? יש לכך סכנות!

כיום ניתן למצוא חנויות רבות בארץ ובחול אשר מוכרות רישיונות ועותקים של מהדורות אופיס 2019, 2021 ואופיס 2016 להורדה במחירים "אטרקטיבים" ונמוכים משמעותית מהשוק (הפרש מחירים של כ-90 אחוזים במקרים מסויימים).

לאחר הרכישה תקבלו קוד דיגיטלי וקישור להורדה של התוכנה למחשב- קישור זה הוא אינו מהאתר הרשמי של מיקרוסופט ויכול לגרום להתקנת וירוסים, תוכנות ריגול ותוכנות זדוניות נוספות על המחשב שיכולות לגרום לאובדן מידע אישי, גניבת פרטים, ושיבוש בפעילות המחשב.
אחד מהלקוחות שהגיע לאתר שלנו, ורכש עותק לא חוקי ברשת, נדהם לגלות כי לאחר ההתקנה (התמימה לכאורה) של אופיס 2019 לבית ולעסק שרכש, התקינה במחשבו וירוס, שגרם לחשיפת כל המידע אשר מוקלד על גבי המקלדת (סיסמאות, מסמכים, פרטי אשראי) וכתוצאה מכך נגרם נזק רב ללקוח.
במקרים נוספים שנתקלנו בהם, תוכלו לקבל קוד הפעלה "מקורי" לכאורה, אותו תזינו בתוכנה "פרוצה", כלומר, גרסאת אופיס שעברה שינויים והמפתח מוצר הרנדומלי שרכשתם ייראה כתקין, אמנם על התוכנה העמיסו קוד זדוני, שיכול לחשוף אותכם לסיכונים משמעותיים!


ראיתי אתרים שמפרסמים אופיס בזול שהוא "מקורי" ו-"מאושר מיקרוסופט"! האם הגרסה הזאת חוקית ומקורית במאה אחוז?


כלל וכלל לא! אתרים וחנויות רבות מפרסמות הצהרות, כי המוצרים שהם מוכרים הם מקוריים, וכי ההורדה חוקית.
מוצרים אלו אכן יכולים להיות מאושרי מייקרוסופט, אך לרוב אינם מאושרים למכירה בארץ, ולמכירה ללקוחות פרטיים כלל. כתוצאה מכך, תוכלו להוריד ולהתקין את האופיס כשורה, ובעוד מספר חודשים ממועד הקנייה, הרישיון שלכם ייחסם על ידי מייקרוסופט והגישה שלכם לכלל יישומי אופיס ולמסמכים שיצרתם בוורד, אקסל, פאוור פוינט וכל שאר תוכנות אופיס תינעל!
אין בהצהרה של חנויות כ"מוצר מאושר מייקרוסופט" או "מוצר מקורי" להבטיח לכם כי המוצר אכן מאושר למכירה בארץ ולשימוש בלעדי שלכם!

 

אז מה הדרך לוודא כי אתם רוכשים מוצר חוקי ורשמי, בדיוק כמו שהייתם קונים ממייקרוסופט?

ישנם מספר סימנים לפיהם ניתן לרכוש רישיון מקורי בראש שקט:


כדי לרכוש מוצר בראש שקט, תצטרכו שהחנות ממנה אתם קונים תהיה "מייקרוסופט פרטנר" (Microsoft Partner) או "משווק רשמי" (Official Reseller). כדי לבדוק פרטים אלו, תוכלו לראות ברחבי החנות או בתחתית העמוד את הסמל של מייקרוסופט ביחד עם הצהרה כי המוצרים מקוריים, חוקיים ומאושרים למכירה על ידי מייקרוסופט.
מה זה אומר? שאתם רוכשים מוצר רשמי, מקורי, שמאושר לשימוש על ידכם, ומבלי דאגה של התקנת וירוסים על המחשב, חסימת רישיונות או תקלות טכניות בלתי צפויות.

לוגו של מייקרוסופט פרטנר, החנות שלנו פרטנרית של מייקרוסופט ומשווקת מורשית
נוסף לסימן היכר זה, חשוב לרכוש מאתר / חנות בעלי מספר טלפון פעיל, עסק רשום וחוקי ומקום שיש לכם תמיד אפשרות לפנות אליו ולקבל מענה.
יש לזכור כי התקנת תוכנת אופיס יכולה להיות התקנה לא לגמרי פשוטה וישנם מקרים בהם המשתמש אינו יצליח להתקין את התוכנה ללא סיוע טכני. לשם כך יש לרכוש מחברה אשר בעלת ניסיון בתחום, ומאפשרת קבלת תמיכה וסיוע מקצועיים.

הנה מספר מוצרי אופיס מקוריים וחוקיים שאנו מוכרים, כפרטנרים של מייקרוסופט ומשווקים מורשים תוכלו לרכוש בראש שקט ובחיסכון גדול!

 

תמיד נשמח לעזור ולסייע לכם בכל שאלות נוספות על הכתבה, וגם אם אתם רוצים להתייעץ איתנו על נושאים נוספים, אנחנו תמיד כאן בשבילכם 😄

כתבות