5 טיפים פשוטים לשיפור מהירות האינטרנט שלא ידעתם! - EXON - גיימינג ותוכנות
לכל אדם אשר משתמש במחשב שלו בחיי היום-יום יוצא להתעצבן ולהמתין לא מעט פעמים בעקבות איטיות של מהירות האינטרנט במחשב האישי שלו. הסיבות לאיטיות של מהירות האינטרנט הן שונות ומגוונות, לפעמים במצבים מסוימים גם לא ניתן לתקן ולשפר את המצב, אך בכתבה שלפניכם אנחנו עומדים להציג בפניכם את האפשרויות הטובות ביותר שבאמצעותן תוכלו לנסות ולשפר את מהירות האינטרנט במחשב שלכם.

חשוב לציין - המידע שמופיע בכתבה זו הוא בגדר המלצה בלבד, אך יש כאן טיפים ודברים
שמומלץ לעשות ללא קשר למהירות האינטרנט של המחשב שלכם.

לפני שאתם פועלים - בצעו בדיקת מהירות ראשונית

ראשית, ניתן לבדוק את מהירות האינטרנט שלכם באמצעות האתר הפשוט הזה - 
אחרי שבדקתם את המהירות, כך תוכלו לעשות השוואה ולראות אם הצלחתם לשפר את מהירות הגלישה.

טיפ ראשון - הסירו הרחבות בדפדפן שלכם שאתם לא משתמשים בהם!

אחד הדברים אשר מעמיסים בטעינה של עמודים ודפים ברחבי האינטרנט הם כל מיני הרחבות (Extension) אשר מותקנות על גבי הדפדפן שלכם.
ניתן לבדוק את כל ההרחבות אשר מותקנות בדפדפן ה-Google Chrome (הדפדפן הפופולרי ברחבי העולם) באמצעות כניסה ללינק הזה - chrome://extensions/
בדרך כלל, יש לא מעט אנשים אשר הוסיפו בעברם הרחוק כל מיני הרחבות לדפדפן שהם כבר לא רלוונטים לנקודת זמן העכשווית שבה הם משתמשים במחשב.
מומלץ להסיר את ההרחבות אשר לא נמצאות בשימוש במחשב.

המשפיע העיקרי על מהירות האינטרנט שלכם - הנתב שמותקן לכם בבית.

נתב האינטרנט הביתי שלכם הוא בעיקרון המשפיע המרכזי על מהירות האינטרנט במחשב, ובכל המכשירים שלכם בבית.
במידה ומהירות האינטרנט שלכם נמוכה, מומלץ לבצע כיבוי והדלקה של הראוטר והמודם שם שלכם. בין הכיבוי להדלקה מומלץ להמתין כ-5 דקות כדי לתת לציוד האלקטרוני להתקרר.
מומלץ לבדוק את הנתב של ספקית האינטרנט שלכם (פרטנר/הוט או כל חברה אחרת שעבורה אתם משלמים באופן חודשי עבור אספקת האינטרנט בבית). 
במידה ומהירות האינטרנט שלכם נשארת נמוכה, מומלץ ליצור קשר עם ספק האינטרנט שלכם ולבדוק את הנתב עצמו.
נוסף על כך, מיקום הראוטר (הנתב) שלכם עלול להשפיע גם על מהירות הגלישה שלכם באינטרנט, כך שבכל מקרה מומלץ להציב את הראוטר במיקום הנכון והאופציונאלי ביותר בדירה. 
ובכל אופן, אף פעם אל תשללו את האופציה לרכוש מגדילי טווח לראוטר! מגדילי הטווחים בשנים האחרונות תופסים יותר ויותר פופולריות בקרב הציבור, והשימוש בהם עולה וגדל בהתאם לצרכים של האנשים.
מגדילים הטווח עושים עבודה פשוטה למדי- הם לוקחים את האות מהראוטר שלכם ומחזקים אותו (נותנים לו מאין ״בוסט״) שמגדיל משמעותית את הקליטה בבית.

תזיזו את האנטנות של הראוטר

במידה ולראוטר שלכם יש אנטנות מתכווננות, נסו לכוון אותם כלפי מעלה, בזווית של 90 מעלות. זה יכול לשפר את איכות הקליטה פלאים! גם שינויים קטנים במיקום יכולים להביא לשינוי משמעותי. בצעו שינוי של מיקום האנטנות, ותבדקו בבדיקת מהירות האינטרנט עד כמה המהירות הושפעה. 

עדכנו את תדר העבודה של ה- Wi-Fi שלכם

רוב מכשירי הראוטר החדשים, תומכים ב-2 תדרים: 2.4 ג׳יגה הרץ ו- 5 ג׳יגה הרץ. בשימוש רגיל הראוטר עושה שינויים בתדרים כדי ליצור חיבור אינטרנט מהיר ויציב. לעיתים קרובות תדר ה-5 ג׳יגה הרץ מכובה בהגדרות הנתב ולכן מונע מכם לקבל חיבור אינטרנט מהיר ויציב יותר. לכן עליכם לגשת להגדרות הנתב, ולאפשר שימוש בתדר 5 ג׳יגה הרץ. לפעמים כאשר תעשו זאת יופיעו בבית שלכם 2 רשתות נפרדות- אחת לכל תדר, לכן חברו את המכשירים שלכם לכל רשת בהתאמה על פי הטבלה הזו:
חיבור מכשירים מומלץ לתדר 5 GHz חיבור מכשירים מומלץ לתדר 2.4 GHz 
קונסולות (סוני, אקס בוקס, נינטנדו) רמקולים חכמים
מחשבים רכיבי בית חכם
סמארטפונים מצלמות אבטחה
טלוויזיות חכמות

המרכיב האחרון שהוא עלול להיות הבעייתי מבין כולם - חומרת המחשב ומצבו

הרבה אנשים שוכחים או "בוחרים לשכוח" את האפשרות שהסיבה לאיטיות של המחשב שלהם מגיעה בגלל - המחשב עצמו. החומרה של המחשב שלכם משפיעה על היכולת של המחשב להפיק את מהירות האינטרנט האופטימלית ביותר שניתן להשיג.
באופן כללי, יש כמה דברים כלליים שמומלץ לעשות על מנת לשמר על החומרה ויכולות המחשב על מנת שנוכל להשתמש בו כמה שיותר שנים:
 
  • הסרת תוכנות שלא נמצאות בשימוש וסגירת תוכנות שפועלות ברקע. 
  • פינוי וניקוי מקום בכונן הקשיח. 
  • בדיקה של וירוסים, תולעים ותוכנות זדוניות אשר פועלות במחשב (בעיקרון, מומלץ לעשות זאת ע"י איש מחשבים מוסמך).
  • האופציה האחרונה, ולא תמיד חביבה אבל יכולה לפתור את הבעיות בקלילות: התחדשות במחשב חדשני ומתאים יותר לצורכי הלקוח.

בונוס- תשאפו לחבר את המכשירים החשובים לכם באופן קווי

בשורה התחתונה- אין כמו אינטרנט קווי. אם יש לכם מכשירים חשובים בהם אתם רוצים לקבל את מהירות האינטרנט הגבוהה ביותר, ההמלצה הגורפת היא לחבר את המכשיר עם כבלים לתשתית האינטרנט. זאת אומנם דרך יותר קשה, מסובכת והורסת את ה- Cable managment, אבל אנחנו מבטיחים שזה שווה את המאמץ!
כתבותמדריכים